متقاضي درخواست بازرسي ادواري مي تواند مالك يا بهره بردار يا شركت سرويس و نگهدار آسانسور باشد.
شركت سرويس و نگهدار آسانسور از طرف مالك يا بهره بردار آسانسور معرفي مي گردد و شماره و تاريخ قرارداد معتبر بين شركت سرويس و نگهدار آسانسور و مالك يا بهره بردار آسانسور در پرسشنامه يكسان بازرسي ادواري ثبت مي گردد.
بازرسي ادواري به بازرسي اطلاق مي شود كه پيش از اين گواهينامه ايمني و كيفيت اوليه براي آن صادر شده باشد. لذا لازم است براي ثبت نام بازرسي ادواري اين گواهينامه در سامانه بارگذاري شده و قبل از انجام بازرسي ادواري توسط شركت بازرسي فني با استعلام از سامانه مديريت بازرسي آسانسور، شركت بازرسي فني صادر كننده گواهينامه و يا اداره كل استاندارد استان مربوطه صحه گذاري و اصالت سنجي شود. بديهي است در مورد آسانسورهاي برقي كه داراي گواهينامه ايمني و كيفيت اوليه نمي باشند، انجام بازرسي ادواري بر مبناي پيوست ث از استاندارد ملي 1-6303 و اين ابلاغ موضوعيت ندارد و بازرسي فني براي اينگونه آسانسورها با ثبت درخواست بازرسي اوليه در سامانه مديريت بازرسي آسانسور انجام مي پذيرد.
مسئوليت احراز، اثبات و انطباق كليه بندهاي پرسشنامه بازرسي ادواري با آسانسور بازرسي شده و حصول اطمينان از برقراري مشخصات فني مندرج در گواهينامه بازرسي ايمني و كيفيت اوليه ( تعداد توقف، ظرفيت و سرعت) با شركت بازرسي فني است.
تعرفه بازرسي ادواري آسانسورها معادل 30% تعرفه بازرسي صدور گواهينامه ايمني و كيفيت اوليه مي باشد و در صورتي كه بازرسي ادواري منجر به صدور گواهينامه بازرسي نگردد ،لازم است گزارش بازرسي (هاي) انجام شده به اداره كل استاندارد استان محل نصب آسانسور ارائه گردد.
ثبت درخواست بازرسي ادواري از سهميه تعريف شده شركتهاي سرويس و نگهدار آسانسور كه اقدام به ثبت نام در سامانه مديريت بازرسي آسانسور مي نمايند نخواهد كاست.
دربازرسي ادواري لازم است گواهينامه 4 قطعه ايمني آسانسور توسط شركت بازرسي فني مورد رديابي و صحه گذاري قرار گيرد . بديهي است تاريخ اعتبار گواهينامه هاي 4 قطعه ايمني موضوع بازرسي ادواري نيست.